GÓRA

Pierwsze czytanki o zwierzętach!

Odwagi, mały marynarzu!Rodzice dzieci uczących się czytać mogą być zadowoleni. Powstaje coraz więcej serii książkowych, które pomagają najmłodszym w nabywaniu tej trudnej, ale bardzo ważnej umiejętności. Należą do nich również „Pierwsze czytanki”, które zostały podzielone na poziomy, pozwalające na dobór odpowiednich tytułów do możliwości małych odbiorców. Co najważniejsze, seria ta nie tylko uczy, bo także przedstawia interesujące historie, które zaciekawią wszystkich początkujących czytelników.

Do poziomu trzeciego, a więc przeznaczonego dla dzieci, które znają już wszystkie litery i potrafią czytać dość płynnie, należą kolejne tomy „Zwierząt Oli”. Każda z tych książeczek została pomyślana tak, by dzieci nie zniechęcały się do czytania, jeśli tekst wyda się zbyt trudny. Łatwiejszy znaleźć można bowiem w dymkach, pojawiających się na obrazkach. Dłuższe partie narratorskie, jeśli okażą się skomplikowane, mogą czytać rodzice, co pozwoli na świetną zabawę z podziałem na role. Po pewnym czasie mali czytelnicy mogą wrócić do tekstu, by samodzielnie już czytać go w całości, kiedy uznają, że są już do tego gotowi.

Wracaj, króliczku!Każdy z tomów „Zwierząt Oli” Mymi Doinet przedstawia jedną przygodę tytułowej bohaterki, która posiada niezwykłą moc rozumienia mowy zwierząt. W „Odwagi, mały marynarzu!” Ola spędza wakacje na kempingu nad morzem. Dzięki wydarzeniom dziejącym się podczas wakacji, mali odbiorcy mogą wiele dowiedzieć się na temat delfinów. W tomie „Wracaj, króliczku!” Ola stara się rozwikłać zagadkę związaną z błąkającym się króliczkiem. Zaś z „Nie płacz już, mały rudzielcu!” dzieci dowiedzą się, co sprawia, że dzikie zwierzęta mimo najlepszej opieki, nie będą chciały zamieszkać z człowiekiem. Każdy z tomów kończy się zbiorem informacji o przedstawianym w opowieści zwierzątku, co pozwoli na poszerzanie wiedzy na jego temat.

Trzeba również docenić szatę graficzną i sposób wydania serii „Zwierzęta Oli”. Kolejne tomy są niewielkie, lekkie, dzięki czemu dzieci mogą swobodnie się nimi posługiwać. Nie zwiększą również znacznie ciężaru plecaka, jeśli zechcą je zabrać do szkoły. Mélanie Allag postarała się o interesujące dla najmłodszych ilustracje, które dominują, sprawiając, że czytanie jest jeszcze bardziej atrakcyjne i przyjemne.

Nie płacz już, mały rudzielcu!Mymi Doinet tworząc teksty do „Zwierząt Oli”, zatroszczyła się o to, by wszechstronnie rozwijały małych czytelników. Dzięki tym książeczkom mogą oni utrwalać umiejętność czytania, ale też poszerzać wiedzę na temat różnych zwierząt i są motywowani do przyglądania się tym, które znajdują się w ich najbliższym otoczeniu, zwłaszcza jeśli potrzebują pomocy człowieka. „Pierwsze czytanki” skutecznie zachęcają do kontynuowania przygody z czytaniem, ale zaspokajają też inne potrzeby dzieci, szczególnie zaś ich duże pragnienie poznawania rzeczywistości, w której żyją.


Zachęcam do odwiedzania strony Pierwszych czytanek!

Mymi Doinet, Nie płacz już, mały rudzielcu!Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski, Kraków 2014. Tytuł oryginalny: Les animaux de Lou. Ne pleure plus, Petit Roux! Ilustracje: Mélanie Allag. Tłumaczenie: Barbara Wicher. Seria wydawnicza: Zwierzęta Oli. ISBN: 978-83-7915-078-6. 32 strony.

Mymi Doinet, Odwagi, mały marynarzu!Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski, Kraków 2014. Tytuł oryginalny: Les animaux de Lou. Courage, Petit Marin! Ilustracje: Mélanie Allag. Tłumaczenie: Barbara Wicher. Seria wydawnicza: Zwierzęta Oli. ISBN: 978-83-7915-073-1. 32 strony.

Mymi Doinet, Wracaj, króliczku!, Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski, Kraków 2014. Tytuł oryginalny: Les animaux de Lou. Reviens, Petit Lapin! Ilustracje: Mélanie Allag. Tłumaczenie: Barbara Wicher. Seria wydawnicza: Zwierzęta Oli. ISBN: 978-83-7915-075-5. 32 strony.

Oceny czytelników:

0 / 5 0

Dziennikarka, promotorka literatury, specjalistka ds. promocji i informacji. Absolwentka filologii polskiej o specjalizacji edukacja medialna. Pracuje z młodzieżą, pisze i realizuje projekty dofinansowane z MKiDN (Idziemy po kulturę, Book Morning Library) oraz wiele innych, tworzonych na potrzeby instytucji kultury.