Jak zostać pracownikiem miesiąca
Koledzy właśnie wrócili opaleni z urlopu. Koleżanka jutro wyjeżdża nad morze, a ty musisz jeszcze przez trzy tygodnie siedzieć w biurze. Pracy nie ma wiele, ale coś robić trzeba. Do tego musisz poradzić sobie ze stresem. Denerwuje cię, że tak długo należy jeszcze czekać na wymarzony urlop i to, że za chwilę spotykasz się z szefem, z którym omawiać będziesz nową prezentację. To tylko jedna z sytuacji, w jakiej pomóc może „Zeszyt do bazgrania dla tych, którzy nudzą się w pracy” Claire Faÿ.
Kiedy siedzi się przed komputerem osiem i więcej godzin dziennie, nawet jeśli ma się bardzo dużo zadań do wykonania, potrzeba czasem chwili na wytchnienie, znalezienie nowych pomysłów i odreagowanie stresu. Często łapiemy się na tym, że na kartce rysujemy długopisem lub ołówkiem spirale, kwiatki albo zwierzątka. To sprawia, że w naszej głowie pojawiają się nowe pomysły i z większym zapałem przystępujemy do realizowania kolejnych zadań. Kiedy kupicie „Zeszyt do bazgrania”, będziecie mogli pobudzić swoją kreatywność i uporać się ze stresem, wykonując kolejne z poleceń, jakie znajdują się w tej książce.
Claire Faÿ dała nam możliwość wyładowania negatywnych emocji, jakie na przykład wywołuje w nas zachowanie szefa. Ileż radości może sprawić zdenerwowanemu pracownikowi narysowanie portretu przełożonego i wymierzanie mu policzków? Tyle samo, ile rysowanie karykatur nielubianych współpracowników czy zamykanie ust gadatliwej koleżanki taśmą klejącą. Dla naszego zdrowia też lepiej będzie, jeśli zamiast iść na papierosa z kolegami, zasmarujemy oskrzela w „Zeszycie do bazgrania”. To nie wszystko, co może wam zaoferować ta książka. Co najważniejsze, wszelkie z negatywnych emocji, przeżyć, stres są odreagowywane nie na innych ludziach lub przedmiotach, nie są kumulowane we wnętrzu człowieka, ale można sobie z nimi poradzić poprzez twórcze działanie. Wszystko to sprawia, że pracownicy posiadający „Zeszyt do bazgrania” są bardziej zadowoleni, mniej zestresowani i przyjaźniej nastawieni do ludzi niż ci, którzy tej książki jeszcze nie kupili.
„Zeszyt do bazgrania dla tych, którzy nudzą się w pracy” pomoże w uporaniu się ze stresem i wszelkimi z negatywnych emocji, jakie związane są z wykonywaniem pracy zawodowej. Co zaś najważniejsze, Claire Faÿ dała nam możliwość odreagowania tych negatywnych odczuć poprzez twórcze działanie i myślenie tak, by nie powodować niepotrzebnych konfliktów z szefem lub współpracownikami. Dzięki temu odbiorcy tej książki będą bardziej zadowoleni z życia i przyjaźnie nastawieni do ludzi. „Zeszyt do bazgrania” jest więc najlepszym sposobem na to, by zyskać miano najlepszego pracownika.
Claire Faÿ, Zeszyt do bazgrania dla tych, którzy nudzą się w pracy, Znak, Kraków 2015. Tytuł oryginalny: Cahier de gribouillages pour les adultes qui s’ennuient bureau. Tłumaczenie: Małgorzata Szczurek. ISBN: 978-83-240-3501-4. 48 stron.