GÓRA

Daj się poprowadzić!

Kto prowadzi?Jeśli sięgając po książeczki dla dzieci, oczekujecie od nich, by przynosiły najmłodszym wiele radości, by ich uczyły i inspirowały do zabawy, koniecznie musicie przeczytać „Kto prowadzi?/Who’s driving?” Leo Timmersa. To wspaniała, dwujęzyczna opowieść, która pobudza dziecięcą ciekawość, sprawiając, że pierwsze spotkania z literaturą uwrażliwią małych odbiorców na otaczającą ich rzeczywistość i rozkochają w pięknie zilustrowanych książkach.

Leo Timmers urodził się w Belgii. Specjalizował się przede wszystkim w ilustracji dziecięcej. Szybko jednak zaczął też tworzyć opowiadania dla najmłodszych. Tym razem czytamy książkę przedstawiającą różne pojazdy. Podczas lektury można wykorzystywać posiadane przez najmłodszych zabawki i zachęcać ich do naśladowania dźwięków, jakie one wydają. Dzieci będą mogły przekonać się, jaki istnieje związek między czytaną lekturą a otaczającym je światem. Piękne ilustracje zmotywują do zabawy i malowania, a także do wymyślania własnych opowieści z posiadanymi przez siebie zabawkami w roli głównej. Trzeba wiedzieć, że historyjka „Kto prowadzi?/Who’s driving?” jest otwarta. Zachęca czytelników do stworzenia jej zakończenia, a przez to i samodzielnego wymyślania opowieści.

Dużym atutem tej książki jest dwujęzyczność. Najpierw dzieci czytają tekst w języku polskim, następnie jego angielskie tłumaczenie. Mogą więc osłuchiwać się z językiem angielskim, co zachęci je do dalszej nauki. Dziś nie da się uniknąć z nim kontaktu, jest on obowiązkowy od najmłodszych lat szkolnych.

„Kto prowadzi?/Who’s driving?” Leo Timmersa to pięknie zilustrowana i kolorowa opowieść o różnych pojazdach i ich kierowcach. To otwarta historia, która motywuje do zabawy, nauki języka angielskiego, malowania i wymyślania własnych opowiadań, w których mogą pojawiać się różne z dziecięcych zabawek.

Leo Timmers, Kto prowadzi?/Who’s driving?, Babaryba, Warszawa 2014. Tytuł oryginalny: Wie rijdt?. Tłumaczka: Marta Tychmanowicz. ISBN: 978-83-62965-11-3. 32 strony. 

Oceny czytelników:

0 / 5 0

Dziennikarka, promotorka literatury, specjalistka ds. promocji i informacji. Absolwentka filologii polskiej o specjalizacji edukacja medialna. Pracuje z młodzieżą, pisze i realizuje projekty dofinansowane z MKiDN (Idziemy po kulturę, Book Morning Library) oraz wiele innych, tworzonych na potrzeby instytucji kultury.