GÓRA

Kosmiczna zabawa z robotem Eliotem!

Kiedy dziecko jest w wieku czterech lub pięciu lat, najwięcej uczy się w czasie zabawy. Ma dużą potrzebę ruchu i nie potrafi skupić się długo na wykonywaniu jednej czynności. Potrzebuje więc silnej motywacji, by zrealizować polecenia dorosłego. Jednak wspaniale czuje się, kiedy uda mu się wykonać zlecone zadanie. Bożena Dybowska i Anna Grabek wiedzą, jakie są potrzeby dzieci w tym wieku. Aby wspomagać ich rozwój, stworzyły serię kilkudziesięciu zabaw, które pobudzają wyobraźnię oraz kreatywność. Przede wszystkim jednak pozwalają świetnie się bawić!

100 zabaw z robotem Eliotem to zestaw kart edukacyjnych i książeczka z zadaniami do wykonania. Gra ta jest skierowana przede wszystkim do cztero- i pięciolatków. Interesująca dla nich grafika, trudności zadań dostosowane do ich potrzeb i poziomu rozwoju oraz zabawowa forma odbioru, stanowią podstawowe cechy zachęcające do sięgania po 100 zabaw z robotem Eliotem… .

Wykorzystałam je podczas zajęć z dziećmi. Poprosiłam, by każde wylosowało jedną kartę, usiadło wygodnie na dywanie i swobodnie rozwiązywało wybrane ćwiczenia. Wszystkie miały ochotę na więcej. Zestaw 100 zabaw z robotem Eliotem wspiera rozwój grafomotoryczny najmłodszych. Dzięki niemu można ćwiczyć precyzję i spostrzegawczość oraz doskonalić kompetencje matematyczne i językowe. Jest to też świetny sposób na wzbudzanie zainteresowania Kosmosem. Przede wszystkim jednak przyjazna postać robota Eliota motywuje do zabawy.

100 zabaw z robotem Eliotem można polecić dzieciom do samodzielnego rozwiązywania i wspólnej gry z rówieśnikami. Można tym zestawem posłużyć się również w czasie zajęć przedszkolnych, które połączą atrakcyjną zabawę z nauką.

Bożena Dybowska, Anna Grabek, 100 zabaw z robotem Eliotem. Zgaduj, rysuj, ścieraj!, Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2016. ISBN: 978-83-7788-737-0. Ilustracje: Danka Fukowska. W zestawie: dwustronne zmywalne karty, książeczka z kolorowankami, szlaczkami, zagadkami oraz flamaster suchościeralny. Kapitan Nauka

Dziennikarka, promotorka literatury, specjalistka ds. promocji i informacji. Absolwentka filologii polskiej o specjalizacji edukacja medialna. Pracuje z młodzieżą, pisze i realizuje projekty dofinansowane z MKiDN (Idziemy po kulturę, Book Morning Library) oraz wiele innych, tworzonych na potrzeby instytucji kultury.

Napisz komentarz